Põneva animatsiooni loomise võti: V-Ray Collection

V-Ray blogi admin
18 Mai 2022

Rodrigo Sotero on teinud lahedaid reklaame, muusikavideoid ja ka šokolaadist purskkaevu.  Tema suurim kirg? Animatsioon. Õppige temalt V-Ray Collectioni kasutamis võimalusi.

1987. aastal ehitusettevõttes praktikal olles saavutas 13-aastane Rodrigo esimese kokkupuute 3D-visualiseerimise maailmaga, jälgides AutoCAD 2.5-ga töötavaid insenere. Samal aastal ostis isa talle esimese arvuti: IBM XT 4,77Mhz. Rodrigo oli leidnud oma tõelise kire: 3D-produktsioon ja animatsioon. Tarkvara ja programmeerimisoskuste õppimine võttis tal aega ja vaeva, kuid ta oli otsustanud edu saavutada.

Mõnikümmend aastat hiljem jätkab Rodrigo Fliperama omaniku ja animatsioonirežissöörina oma armastust käsitöö vastu, saades auhindu ja kiitust oma pühendumuse ja ainulaadse stiili eest. Kvaliteetsete tulemuste saavutamiseks kasutab Rodrigo V-Ray Collection´it igapäev.

Chaos võttis temaga ühendust, et saada rohkem teavet tema lemmik Chaose toodete ja funktsioonide kohta ning selle kohta, kuidas need aitavad loomingulise vabaduse saavutamisele lähemale.


512x512_rodrigo_sotero_portrait.jpg

Rodrigo Sotero

Rodrigo on animatsioonirežissöör, VFX-i juhendaja, värvikunstnik, fotograaf ja Alice’i isa. Ta alustas oma 3D-karjääri 17-aastaselt ASK stuudios, kus ta produtseeris TV Bandeirantes uudistesaadete jaoks vinjette. Ta on lavastanud filme tootmisettevõtetele, nagu PixPost ja Estúdio Mol, kus ta oli partner, ning pälvinud Cannes’is viis lõvi, Wave festivalil kaks kulda ja mitmeid teisi rahvusvahelisi auhindu.

Rodrigo Sotero on Vimeo >

Rodrigo Sotero on Instagram >

 


Kuidas kasutate V-Ray Collection oma igapäevaelus ja millistele Chaose toodetele kõige rohkem tuginete?

Rodrigo: Olen V-Ray for 3ds Max´ga töötanud mitu aastat, olles läbinud peaaegu kõik turul olevad renderdajad. V-Ray sobib mulle kõige paremini, kuna selle abil on lihtne saavutada realistlik tulemus. Samal ajal on sellel sügavus, mis võimaldab kontrollida kõiki seadistusi ja optimeerida tulemust sõltuvalt ajast ja kvaliteedist. Fliperamas oli meil render farm´id Dual Xeon stations´i ja V-Ray Workstation´ga ning render node litsentsidega, mis tegid elu lihtsamaks, võimaldades animatsioone kiiresti renderdada.

Kasutan ka Phoenix for 3ds Max´i vedeliku, tule ja suitsu simuleerimiseks. Selle integreerimine 3ds Max stseenidega aitab optimeerida töövoogu, eriti kui on vaja kõrgemat kvaliteeti ja stseenis olevate objektidega suhtlemist. Kasulik on ka GPU preview kasutamine vaateaknas lõpptulemuse visualiseerimiseks.

Millised on teie töövoo jaoks kõige kasulikumad V-Ray funktsioonid?

Rodrigo: Ma ei ütleks, et raske, aga kõige töömahukam ja aeganõudvam töö on alati olnud varjundite ja valgustuse seadistamine. Parameetrite reguleerimine, värv, peegeldus, murdumine, seejärel renderdamine, nägemine, et see pole hea, kõike reguleerida ja kogu protsessi uuesti korrata…

Tänapäeval, kui vaateaknas on V-Ray IPR , valgustuse ja materjalide reguleerimine, samuti nende reaalajas nägemine Progressive Render abil, lühendab oluliselt projekti valmimist andes samal ajal soovitud tulemuse. Ma ei kujutaks ette töötamist ilma selle funktsioonita.

speakers.gif
Rodrigo Sotero © WMG

Kas inspiratsioon iga projekti jaoks tuleb iseenesest või on teil mõni meetod oma loovuse äratamiseks?

Rodrigo: Iga kord, kui saan lühikirjelduse, meeldib mulle lisaks paigutuste visandamisele teha funktsionaalseid teste, renderdusi ja lihtsaid blokeeritud animatsioone. Seejärel esitan oma kontseptsiooni kliendile kinnitamiseks. See aitab mul näha, kas olen õigel teel ja kas oleme mõlemad samal lehel. Selle protsessi käigus leian peaaegu alati mõne tehnika või lahenduse, mis projekti edasi arendab.

Võin teile tuua selle hiljutise näite. Pidin looma šokolaadist teksti sisaldavale videoklipile kirja ja kuna stseen oli kuiv kõrb, pidi see sulama. Nii katsetasin sulavate tähtede erinevaid kujundeid ja need rikkusid alati loetavust. Tähed hakkasid moonutama.

Pärast mitmeid katseid Phoenix´ga tegind tähed nihkega, määrates fikseeritud šokolaadikihi, mis hoidis tähed loetavana. Selle kihi peale viskasin šokolaadisiirupi, mis jooksis mööda tähti. Nii et mõnikord lähen ma teistsuguseid teid pidi kui need, mida projekti kavandades ette kujutan, kuid saavutan tulemusi, mis ületavad minu ootusi.

Millised on kõige lõbusamad ülesanded, mis muudavad teie päeva helgemaks?

Rodrigo: Praeguse pandeemia ajal töötan oma kodukontoris, mistõttu teen sageli pause, et oma kuueaastase tütrega mängida, mis aitab mind loomingulises protsessis palju. Temaga joonistamine, saviga voolimine ja laulude laulmine aitab mul näha alternatiivseid teid mõne soiku jäänud etapi jaoks. Peale selle meeldib mulle alati katsetada uusi programme ja pistikprogramme, et leida uusi tehnoloogiaid, mis võivad aidata mu tööd arendada.

Kuidas jagate oma tööd erinevateks etappideks?

Rodrigo: Alustuseks visandan põhistseenid 3ds Max´is või paberile, teen alusvõrgu ning panen kaamera õigesse aega ja asenditesse. Blokeerin aja juhendiga, et saaksin koos kliendiga koostamise ja raamimise kinnitada. Sellega on mul filmi struktuur valmis ja siis alustan enamlevinud sammudega: modelleerimine, rigging, animatsioon, renderdus ja järeltöötlus. Kui lõpetan filmitud materjali, näiteks videoklipi või reklaami, ja saan valmis montaaži, teen DaVinci Resolve’is värvide hindamise ja tulemus läheb After Effectsi 3D-elementidega kombineerimiseks. Lõpuks renderdatakse see V-Ray´s.

   

Mis on kõige keerulisem projekt, millega olete kunagi silmitsi seisnud?

Rodrigo: Vaatamata kõrgetele kvaliteedinõuetele ja reklaamiagentuuride seatud kitsastele tähtaegadele 30 aastat kestnud tööle, oli kõige väljakutseid pakkuv klient mina ise, projektis, kus mul oli 100% loominguline vabadus. Pidin ületama oma perfektsionismi, kuid tegema siiski parima töö.

V-Ray Collection sisaldab mitut tarkvara. Milliseid sa kõige rohkem kasutad?

Rodrigo: Praegu kasutan ainult V-Ray for 3ds Max. Mul on Maya litsents, kuid ma pole seda pikka aega kasutanud. Tahan seda varsti Blender´i ja Unreal Engine´ga testida.

barrels.gif
Rodrigo Sotero © WMG

Mis on teie arvates animatsioonitööstuse peamised suundumused tulevikus? Kas usute, et reaalajas renderdamine nagu Chaos Vantage on tulevik?

Rodrigo: Suurepärane küsimus! Kahtlemata arvan, et 3D tulevik on reaalajas renderdamine GPU kaudu, nagu näeme Unreal´i ja PS5 mängudes.

Chaos Vantage kasutab NVIDIA RTX-kaarte stseenide täielikuks reaalajas jälgimiseks. Sellel on ka Live Link, mis saadab 3ds Max stseeni otse Vantage’i, nii et näete stseeni reaalajas renderdatuna.

Näen, et Chaos areneb kiiresti Chaos Vantage’i, nii et ma kujutan ette, et tööriista tugevdamine on üks nende peamisi eesmärke tulevikus. Animeeritud tegelast riiete ja juustega renderdada pole veel võimalik, kuid Vantage sobib suurepäraselt arhitektuursete stseenide jaoks animeeritud kaameraga keskkonnas.

Nii et arvate, et V-Ray Collection on 3D-stseenide loomiseks hädavajalik?

Rodrigo: Peale V-Ray ja Phoenix´i on minu töövoo jaoks muutunud oluliseks Vantage’i koos Chaos Cosmose 3D asset library ja Chaos Scans collection, mis on ilma lisatasuta.


“V-Ray andis mulle 4K-renderduse nii kiiresti, et ma ei pidanud renderdusaja pärast muretsema ja sain keskenduda selle väga keerulise projekti üksikasjadele.”

Rodrigo Sotero, Animation Director / VFX Supervisor


fountain.gif
Rodrigo Sotero © WMG

Projektiks oli Pedro Sampaio muusikavideo “Atenção”, kus osales Luísa Sonza (link NSFW), režissöör Fernando Moraes. Ma lõin Charlie ja šokolaadivabriku (Charlie and the Chocolate Factory) tehase ümbertõlgenduse koos mullitava šokolaadi vaatide, karamelli purskkaevu, šokolaadi kose ja korstnatest väljunud šokolaadimullidega.

bubbles.gif
Rodrigo Sotero © WMG

Millist nõu annaksite kellelegi, kes on just V-Ray Collection kasutama hakanud?

Rodrigo: Chaose veebisaidi resources jaotises on suurepärased V-Ray ja Phoenixi õpetused ja näidisstseenid, mis on mõeldud kõikidele tasemetele, algajatest edasijõudnuteni. Ka Chaose foorum on suurepärane, nad pakuvad väga kiiresti vajalikku tuge.

1600x655_Sotero_art.jpg

Milliseid peamisi näpunäiteid sooviksite saada oma karjääri alguses ja mida annaksite kellelegi, kes soovib praegu 3D-kunstnikuna alustada?

Rodrigo: Kaldun nõustuma järgmise mõttega: Sa oled see, mida teed, mitte see, kes tahad olla. Kui soovite saada selles valdkonnas kellekski, siis õppige kõvasti ja kui arvate, et olete piisavalt õppinud, siis õppige veelgi rohkem. Mind üllatas kord intervjuu ajal, kui küsisin kandidaadilt, mida nad otsivad, oli tema vastus: “Ma tahan saada direktoriks.” Kuid neil polnud teadmisi ega arusaama põhitõdedest.

Ma ei näe juhirollis mingit glamuuri, aga ego mõjutab paljusid artiste. Positsioon peegeldab seda, mida teete – ülejäänu on tagajärg. Arvan, et kõige olulisem on keskenduda tööriistade tundmisele, katsetamisele ja katsetamisele, sest õppimise ja praktikaga kaasnevad suurepärased tulemused. Ja tänapäeva maailmas, kus õpetused on kõigis keeltes, alates alg- ja kõrgtasemel, te ei saa õppida, kui te ei taha.


Artikkel on tõlgitud.

Täname TotalCAD ´i intervjuu eest. Lugege portugalikeelset originaali.

Inglisekeelne intervjuu