Enscape soovitused kuidas VR kasutada projekti esitlustel
VR kasutamine AEC valdkonnas annab klientidele võimaluse uurida projektis neile olulisi alasid – oma kiirusel ja on mugavam kui 2D-printide ja staatiliste renderduste vaatamine. VR aitab klientidel kiiremini otsustada kujunduslahendused ja sisendada usaldust disainimeeskonna kvaliteedi ning edusammude vastu.
VR loomine Enscape abil
Kui teie mudel on tarkvaras Revit avatud (sama on SketchUp või Rhino puhul) ja Enscape on käivitatud, klikike lihtsalt nuppu Enable [VR peakomplekt], nagu on näidatud alloleval pildil. Kui HTC Vive või Oculus Rift on ühendatud arvutiga siis saate kohe alustada projekti uurimist VR-keskkonnas.
Reviti projekti viimine virtuaalsesse reaalsusesse vajab ainult kolme sammu:
1. Avage Reviti mudel
2. Käivitage Enscape
3. Luba VR
VR käivitades kuvatakse teie käes olevad kontrollerid teie ees. Hoidke neid üleval ja vaadake neid, et näha heads-up juhiseid, nagu on näidatud alloleval pildil. Selles esimeses näites näete Oculus Touch kontrollereid ja puudutatav nupp / juhtnupp on esile tõstetud oranži joonega – sel juhul Seated VR.
Järgmine pilt näitab, kuidas liikumisfunktsioon töötab. “Teleport” päästikule vajutades asetate oranži litri sinna, kuhu soovite liikuda – lasete päästiku lahti ja teid viiakse kohe sellesse asukohta. Selle abil saate liikuda ka erinevatele korrustele.
Projektis olles saate vertikaalselt (üles või alla) liikumiseks kasutada nuppu Elevation või võite liikuda järgmisele korrustele. Funktsioonid Move ja Elevation ei pruugi kõigile sobida, sest pidev liikumine, kui teie füüsiline keha / jalad ei liigu võib põhjustada iiveldust.
Sarnaselt Oculus Touch kontrolleritele ilmuvad ka HTC Vive kontrollerid:
Kas teil pole veel materjalid valitud? Pole probleemi, lihtsalt lülitage valgerežiimile ja lisage kerge kontuur, nagu on näidatud alloleval pildil. See töötab tavalise Enscape kasutamise korral ja VR-is.
Kui olete lõpetanud oma projekti vaatamise VR-s, klikkige nuppu Disable:
Salvestage Enscape mudel iseseisva VR failina (.EXE)
Enscape suudab luua VR eraldiseisva faili (st EXE). Selle EXE-failiga saate avada Enscape-is renderdatud stseeni ja seda kohe VR-s vaadata. Eraldiseisev EXE-fail ei nõua Revit ega Enscape programme, isegi VR ei pea arvutisse installima! Enscape avamiseks ja VR aktiveerimiseks tehke topelt klikk EXE-failil. Selleks, et eraldiseisev EXE-fail VR jaoks töötaks, on vaja teha ainult see üks liigutus.
Kui Revit on käivitatud, peate Revitis enne EXE-faili ekspordi kasutamist lubama VR, nagu on näidatud järgmisel pildil . Kui see on tehtud, hakkab fail avamisel automaatselt otsima ühendatud HMD (st peaga kinnitatud ekraan või VR-peakomplekt).
Enscape EXE-fail on mudeli staatiline versioon, mida ei saa muuta ega uuendada – kõik Enscape Settings sätted on fikseeritud. Päeva ja kellaaega saate siiski muuta.
Kaaluge VR-versiooni ja mitte-VR-versiooni salvestamist. Enscape VR-toega EXE salvestamisel töötab see ainult VR-ga. Seda mudelit ei saa kasutada arvutiekraanil või digiprojektoris esitlemiseks, kuna see otsib ainult VR-süsteemi. Kui keegi aga kasutab VR-i, näevad teised ekraanil seda, mida nad VR-is näevad.
Looge iga projekti jaoks kaks EXE-faili:
Näiteks:
• exe
• asukohtVR.exe
NÕUANNE. Enne Enscape mudeli eksportimist EXE-faili veenduge, et teie üksikasjade tase oleks Revit-is seadistatud väärtusele Fine.
Arvutiriistvara VR jaoks
Virtuaalne reaalsus nõuab palju jõudu arvutitelt! Revit-, SketchUp- ja Rhino-failid võivad olla massilised. Erinevalt mängudest, mis on optimeeritud pinnale nähtava jaoks, on Reviti projektid palju üksikasjalikumad ja vajavad seetõttu palju rohkem töötlemist. Ehkki Enscape saab kasutada keskmise suurusega arvuti spetsifikatsioonidega, peab teie klientidele ja disainimeeskonnale mõistliku VR-kogemuse pakkumiseks olema keskmisest kõrgemad näitajad.
Graafikakaardid on üks olulisemaid komponente. Minimaalselt soovitab Enscape VR-i jaoks on NVIDIA GeForce GTX980 või Quadro M6000. Parem variant oleks NVIDIA GeForce 1080 / Titan või Quadro P5000 / P6000. Suurte ja keerukate projektide jaoks kasutage pigem VR-Ready Quadro kaarte, kuna need on professionaalse kvaliteediga, valmistatud kvaliteetsetest materjalidest, paremate omadustega ja mõeldud töötama 24/7.
Lauaarvutid
Samuti tuleks hoolikalt valida ülejäänud arvuti komponendid. Üks VR-i jaoks valmis arvuti valik on HP Z VR Backpack, mis pakub sidumata virtuaalse reaalsuse kogemust, nagu on näidatud alloleval pildil. Pange tähele, et kooskõlas ülaltoodud soovitusega on selle arvutiga kaasas NVIDIA Quadro P5200; see on spetsiaalselt selle HP arvuti jaoks loodud P5000 eriversioon. Uue VR-süsteemi soetamisel kaaluge selle spetsiaalse VR-arvuti spetsifikatsioonide võrdlemist. Dell pakub kvaliteetseid VR-ga valmis töötavaid arvuteid Alienware ja Precision . BIMBOX pakub lauaarvuteid, mis on valmis ka keerukate VR-i ülesannete täitmiseks. Kindlasti on ka teisi võimekaid süsteeme, kuid just neid on olnud Dan Stine võimalus testida.
Sülearvutid
Enamiku reaalsete AEC-projektide puhul pole Dan Stineil VR-ga töötavate sülearvutitega õnne olnud. Kvaliteet pole selgelt sama mis lauaarvutil. On mõned mobiilsed konfiguratsioonid, mis toimivad tõenäoliselt hästi, kuid tal pole olnud võimalust neid proovida.
VR seadmed
Nagu juba viidatud, töötab Enscape suurepäraselt nii Oculus Rift kui ka HTC Vive-iga. Dan Stineil on palju kogemusi mõlema süsteemi kasutamisel Enscape-iga.
Oculus Rift
Enscape toetab Oculus Rifti “VR-süsteemi” ja uuemaid juhtmeta kontrollereid Oculus Touch. Oculus pakub nii „seated” kui ka „room scale” VR-kogemusi – „room scale” tähendab, et saate eelnevalt määratletud piirkonnas füüsiliselt ringi liikuda. „room scale“ valiku jaoks vajate kahte andurit (algselt oli Riftil kaasas ainult üks andur). Rifti toimimiseks peab tarkvara Oculus olema installitud ja töötama. Kui Enscape otsib VR HMD-d, käivitub Oculuse tarkvara automaatselt.
NB: “Room scale” kogemus võib olla problemaatiline, kuna mõlemad andurid asuvad mänguala ühel küljel ja kui kontrollerid on teie keha poolt blokeeritud (st teid keeratakse ümber), muutuvad nad tõrksaks.
Alloleval pildil on näha, mida teevad Oculus Touchi kontrollerite üksused Enscape VR keskkonnas. Nagu varem näidatud, ilmuvad need kontrollerid mudelis. Touch-kontrollerite asemel on võimalik kasutada ka juhtmeta Xbox-kontrollerit või 3D-ühendushiirt – kuid need oleksid statsionaarse VR-i jaoks paremad (ja neid ei kuvata virtuaalselt VR-is).
HTC Vive
Enscape toetab HTC Vive-i ja sellega kaasnevaid juhtnuppe. Vive toetab „stationary” ja „room scale” VR-i, kusjuures viimane on selle parim kasutusvõimalus. Vive-si “room scale” VR on tore, kuna andurid on paigutatud mänguala kahte vastassuunalisse nurka, mistõttu on väiksem tõenäosus, et kaotate kontakti kontrolleritega ringi liikudes.
Alloleval pildil on näha, mida kõik HTC Vive kontrollerite üksused Enscape VR keskkonnas teevad. Nagu varem näidatud, ilmuvad need kontrollerid mudelis. Touch-kontrollerite asemel on võimalik kasutada ka juhtmeta Xbox-kontrollerit või 3D-ühendushiirt – kuid need oleksid statsionaarse VR-i jaoks paremad (ja neid ei kuvata virtuaalselt VR-is).
TPCAST Wireless Adaptor for HTC Vive
VR-i hiljutine areng on HTC Vive jaoks mõeldud traadita VR-adapteri TPCAST väljaandmine. See on suurepärane võimalus pakkuda oma klientidele VR-kogemusi. Alloleval pildil on näha kõik karbis olevad osad … sellega kaasneb täiendav seadistamisaeg.
Lõpetuseks
Enscape pakub AEC valdkonnas oma klassi parimat reaalajas renderduskvaliteeti ja hõlpsat navigeerimist. Sõna otseses mõttes kahe klõpsuga Revitis saate VR-sse ja uurida oma mudelit. See tehnoloogia pakub disainimeeskonnale uue võimaluse projekti sisemiselt kontrollida ja üle vaadata ning kliendil või sidusrühmal loomulikumal viisil kavandatava disaini kogeda. Enscape mõjutab ka kliente tegema positiivset otsust ja kliendid on juba oma suurt kiitust avaldanud.
Loe lisaks:
- Virtual Reality Headsets for Enscape: Getting Started and Best Practices
- VR in the Real-World; Success Story with HTC Vive & Enscape