Kuidas V-Ray for SketchUp abil renderdada arhitektuurset mudelit

SketchUp blogi V-Ray blogi admin
15 Sep 2021

V-Ray for SketchUp abil on lihtne oma mudelid taustapildile sobitada ja luua realistlikke arhitektuurilisi renderdusi. V-Ray ekspert Han Shilin näitab teile, kuidas.

Selles õpetuses näitame teile, kuidas kasutada fotode kompositsiooni rakenduses V-Ray for SketchUp, et sujuvalt integreerida oma SketchUp mudel taustapildiga. Saadud pilt näeb välja sama hea kui tegelik, eeliseks on see, et saate vajadusel muudatusi kiiresti kohandada ja uuesti renderdada.

Neid meetodeid saate kasutada ka mujal: Näiteks kohapealsele pildile täismõõdulise arhitektuurimudeli lisamiseks või objekti integreerimiseks reaalse maailmaga.


Han on V-Ray for SketchUp pikaajaline kasutaja ja blogija Hiinas. Alates 2012. aastast on ta jaganud V-Ray for SketchUp parimaid näpunäiteid ja nippe . Ta uuendab regulaarselt oma Bilibili kanalit videoõpetustega ja tal on üle 60 000 jälgija. Han liitus Chaos Groupiga 2019. aastal, kus jätkab oma teadmiste jagamist Hiina kasutajatega.

Tehke taustast pilt ja sobitage kaameraga

Tehke pilt oma taustast. Pange kindlasti tähele kohapealse valgusallika värvi ja suunda.

Looge SketchUpis uus fail. Valige Camera menüüst „Match new photo…”, seejärel valige enda tehtud taustapilt.

Lohistage lähtepunkt (kollane ruut) mudeli ühte nurka. Punane ja roheline paralleeljoon juhivad perspektiivijoone suunda. Pidage meeles, et punased, rohelised ja sinised teljed on üksteisega risti.

Pärast fotode sobitamist klõpsake nuppu „Done”.

Ärge unustage seadistada väljundi kuvasuhet taustapilga vastavaks (see näide on 4: 3):

Sobitage valgus kokku

Esiteks peate maapinna moodustamiseks joonistama suure tasapinna. Selleks võite stseeni lähtepunkti lihtsalt panna infinite plane. Veenduge, et infinite plane normaalsuund (sinine nool) on suunatud ülespoole.

Järgmine samm on oluline. Proovige digitaalset valgust uuesti luua, et see vastaks tõelise valgusallika suunale, värvile ja heledusele.

Ärge unustage päikesevalgust ja taeva tekstuuri välja lülitada:

Selles stseenis tuleb võtmetuli paremast ülanurgast – seda saate teada, jälgides puu varju või ümbritsevaid hooneid.

Nii et lihtsalt joonistage plokk viitamiseks ja seejärel pange V-Ray tuli ploki paremasse ülanurka.

Mine tagasi renderduskaamera juurde ja testi. Kaamera EV ja valguse värvi reguleerimine:

Tulemus peaks välja nägema nagu alloleval pildil:

Varjud

Material Library > Diagrammatic,  leiad “Matte Shadow Receiver”.
Kandke see materjal infinite plane-le.

Valige V-Ray frame buffer Color correction> Background, märkige linnuke „Background image” ette ja laadige taustapilt. Nüüd saate näha lõplikku kompositsiooni ning peenhäälestada valguse ja särituse väärtusi. Sõltuvalt stseenist saate pildile rohkem täitelampe lisada:

Avastage eelseadistatud materjalid

Nüüd saame võrdlusploki kustutada ja asendada selle SketchUP mudeliga.

Kui suurus ei ühti taustaga, klõpsake hammasrattaikoonil ja lohistage mööda sobivat telge.

V-Ray Next for SketchUp on väga kasutajasõbralik Material Library.

Diagrammatic ja Plastic kategooriatest leiate palju eelseadistatud materjale, mis sobivad mudeli renderdamiseks.

Sub-Surface scattering materjali seinale kandmine ja valgusallika taha panemine võib saavutada eriti hea välimuse:

Teravussügavus ja objektiiviefektid

Need kaks efekti on mudeli renderdamisel väga olulised.

Teravussügavus annab õige skaala tunde. Lülitage teravussügavuse lüliti sisse ja seejärel valige mudeli fookuspunkt. Määrake teravustamissumma sõltuvalt stseenist.

Sarnaselt suurendavad Lens Effects pildi realismi.

Klõpsake VFB allosas Lens Effects ikooni ja lubage Bloom/Glare efekti.

Han kasutab thresholdi, et kontrollida, milline piksel glare effecti tekitab. Selles näites on see puu esiletõstmine. Seejärel suurendab ta intensiivsust, et muuta see efekt silmatorkavamaks.

Kui olete tulemusega rahul, tehke linnuke „Save in image” valikule ja salvestage pilt.


Blogi on tõlgitud Chaos Group lehelt.

Originaalpostitus: https://www.chaosgroup.com/blog/how-to-render-an-architectural-scale-model-in-v-ray-for-sketchup