SketchUp Pro 2021.1 uuendused

SketchUp blogi admin
29 Juu 2021

Meil on hea meel teatada mõnest SketchUp Pro värskendusest. Selle viimase väljaande eesmärk on parandada järjepidevust, kuidas modelleerimine toimib tööriistade vahel, suurendada töövoo efektiivsust ja tugineda SketchUp õpitavusele.

SketchUp modeling modifiers muudatused

SketchUp 2021.1-s muutub viis, kuidas kümme põhitööriista töötavad modifitseerimisolekutes. Näiteks tööriist SketchUp Move võib kasutada ka kopeerimistööriistana ning Push / Pull võimalusega saab muuta esikülgi. Olulisemad muudatused:

Modifier Toggles

Kõige selgesõnalisem muudatus on see, et rohkem tööriista modifikaatoreid käitub lülititena, mida saab klahvi puudutades sisse ja välja lülitada. Mis tahes tööriista puhul saate olekuribal (ekraani allosas) tuvastada, millised modifikaatorid on saadaval.

Sticky Modifiers

Nüüd on mitmel toimingul muutuja tööriista olekud püsivad. See tähendab, et saate teha objektidest mitu koopiat rakendusega Move või joonte peitmist Eraser tööriistag kogu vaate muudatuste ajal Orbit-i abil.

Move tool kasutamine

Joonte peitmine Eraser tool-ga

Kas peate tööriista oleku tagasi muutma? Ära muretse. Vajutage uuesti muutmisklahvi või vahetage tööriista.

Pre-lock tööriistadel

Nagu te võib-olla juba teate, on paljudel SketchUpi tööriistadel (nt Rotate, Rectangle, Circle) funktsioon ‘pre-lock’ kinnitada järeldussuunda või joonistustasapinda. Nüüd hakkatakse seda võimalust rakendama ka teistele tööriistadele. Nüüd saate tööriista Line, Tape Measure ja Move tools enne esimest klõpsamist suuna eelnevalt lukustada.

Natuke Push/Pull muudatustest

Lisaks sellele, et  Push / Pull Copy võimalus tehti püsivaks võimaluseks – et saaksite muutuseid kiiresti korrata -, vormistati ka Push / Pull’i varjatud muutja Stretch.

Stretch on modifitseerimisolek, mis on SketchUp-is juba aastaid olemas olnud, kuid millele pole seni olekuribal viidatud ega seni Push / Pull kursoril korralikult töödeldud. Esikülje venitamine on ligikaudu võrdne külje joonistustasapinnaga risti liikumisega ja eriti kasulik vormi arengu varases staadiumis. Näete, et külgi saab venitada ainult siis, kui need on orienteeritud külgmiste äärtega kumeralt.

Lisaks ülalnimetatud Push / Pulli täiustustele muudeti SketchUp-is modelleerimisel ka orientation-it ja extrusion-it. Nüüd suunab SketchUp maandumistasapinnale joonistades äsja joonistatud külje esikülje ülespoole ja muudel juhtudel kaamera esiosaga kaamera poole.

See on väike muutus, kuid see tähendab, et teil on palju vähem tõenäoline teha vigu. Ja suurema tõenäosusega saate soovitud tulemuse topeltklõpsamise ja kordamise Push/Pull toimingust. Selle face-orientation loogika on rakendanud ka tööriista Follow Me, nii et treipingi ja tee loomine toob kaasa korralikud objektid, enam pole vaja kolmekordset klõpsamist, paremklõpsamist ja vastupidiseks muutmist.

Vaadake Skill Builder (allpool), et täpselt näha, kuidas need tööriistad ja modelleerimiskäitumine teie töövoogu mõjutavad:

Big mesh extensions muudatused

Mõni SketchUpi laiendus on otseselt loodud suurte geomeetriliste ribade loomiseks või nendega manipuleerimiseks. Muidugi, mida suurema mesh extension SketchUp-ile lisab, seda kauem kulub selle loomiseks.  Meil on hea meel teatada suurusjärgu paranemisest selle osas, kui tõhusalt SketchUp-i API suurte mesh-de loomisel käib. Kui mesh suurus ületab 20 000 polügooni, on paranemine eriti märgatav. Näiteks Bitmap to Mesh jaoks loodud suur maastikukaart võtab tavaliselt umbes 2 minutit; nüüd võtab see umbes 15 sekundit. Kui soovite seda uut API keerutamiseks kasutada, vaadake laiendusi nagu ArtisanSubDBezier Surface ja Skimp.

Muudatused laienduste(Extensions) menüüs

Laienduste menüü võtab tähelepanu keskpunktis väljateenitud pöörde. Nüüd on see menüürühm alati nähtav, olenemata sellest, kas laiendused on sinna installitud või mitte. Sellesse menüüsse on teisaldanud ka laienduste haldamise ja arendajate tööriistad.

Nüüd ei pea arendajaid laienduskäske menüüsse lisama, kuid see on parim tava. Parimatest tavadest rääkides avaldati hiljuti laienduse UX-i juhised – Extension UX Guidelines. Soovitakse aidata arendajatel teha laiendusi, mis toimivad SketchUp-is prognoositavalt ja sobivad hästi rakenduse kasutaja mõttekaardile. See kehtib ka nende asjade kohta, mida nad ise ehitavad!

Unit translation Live Components jaoks

Live Components arenenatake SketchUp Labs jätkuvalt veelgi võimsamaks. Täpsemalt kuvatakse reaalajas komponendi parameetrid nüüd samas ühiku vormingus, mida kasutate oma SketchUp mudelis. Niisiis, kui teete mõõdulindi reastamise Tape Measure abil , on palju kiirem sisestada mõõtmine reaalajas komponendi parameetriks.

 

Kui te pole veel reaalajas komponente uurinud, saate neid kõiki vaadata 3D Warehouse. Sirvimisnõuanne: uusimad versioonid on üleval.

IFC 4 klassifikatsioon ja eksport

Suurtel ehitusprojektis osalejatel on projektis osalemise tingimuseks sageli IFC-vormingu kaudu näidisfailide vahetamine. Lisaks IFC 2×3 skeemi ja failivormingu toele sisaldab SketchUp Pro nüüd ka IFC 4 klassifikatsioonikomplekti ja võimalust eksportida IFC 4 faile. Tõhus koostöö parimal viisil.

Lisateave selle kohta, kuidas seda teha: use IFC types with SketchUp’s Classifier tool.

LayOut parandused

Aastal 2021.1 tutvustati kiiremat viisi vaateava skaala määramiseks. Nüüd saate SketchUp mudelipaneeli vahekaardil Camera lihtsalt soovitud skaala sisestada.  1:50, 1 ”= 50”, 1/50, .02, 2% või isegi 6 ”= 25” rakenduvad kõik kiiresti 1:50 mõõtkava vaatepordini.

 

Teie tagasiside on ülioluline. Kuidas need muudatused teie modelleerimist mõjutavad? Andke SketchUp foorumis teada: https://forums.sketchup.com/

Kõigi värskenduste, sealhulgas veaparanduste vaatamiseks minge lehte complete release notes.