Klassika taaslavastamine: filmilik Farnsworth Lumionis

Lumion blogi Aruc
05 Jaa 2023

Arhitektuurne visualiseerimine on võimas meedium. See võimaldab disaineritel oma keerulisi disainiideid universaalses visuaalses keeles edasi anda.

Aga mis siis, kui me peaksime sellest kaugemale minema? Mis siis, kui selle asemel, et püüda mõtet edasi anda, suudaksime edasi anda ka emotsioone? Emotsionaalne tunnetus paigale, mida me võib-olla pole kunagi külastanud, kuid tunneme end seotuna.

See oli Farnsworthi eesmärk – Lumioni ja Adam Ingrami (The Lumion Collective) koostööprojekt, mis uurib ikoonilist Edith Farnsworthi maja kaunilt viimistletud animafilmis.

Selles postituses võtame lahti Farnsworthi kihid, et paremini mõista loopõhiste arhitektuursete animatsioonide loomise protsessi.

Täieliku animeeritud video leiate ülalt, kuid nüüd uurime Farnsworthi maailma pisut sügavamalt.


Lugude kasutamine lugude inspireerimiseks

Farnsworthi hoone pole arhitektuurilise visualiseerimise maailma osas võõras. Näidisstseenina on Lumioni kunstnikud seda kasutanud 3D-renderdamise põhialuste õppimiseks juba aastaid ja sellest ajast saadik on seda lugematuid kordi ümber mõeldud.

Farnsworthi puhul pole võrdluspiltidest puudust. 3D-reproduktsioone, fotosid ja videoid on palju, mistõttu on viidete kogumine piisavalt lihtne.

Kahjuks on see ka esimene väljakutse, mis esitati. Pärast kõigi nende piltide läbi sõelumist jäädi mõtlema, kas Farnsworthis on veel mõnda ainulaadset osa, mida uurida.

Otsustati vaadata visuaalsetest viidetest kaugemale ja leiti kogumiku üksikasjalikke kirjalikke aruandeid hoone kohta, mida koges Edith Farnsworth ise.

Selle protsessi käigus paistis eriti silma üks rida.

“It’s as if the glass house itself were an unshaded bulb of uncalculated watts lighting the winter planes”.

Seejärel selgitab Farnsworth üksikasjalikult, kuidas ta tajub “külma ja ebamugavat” eluruumi kodus.

Saadi aru, et hoone ise ei ole koht, kus lugu peitub. See on see, kuidas see käputäis täpselt valmistatud disainielemente suhtleb üksteisega, loodusega ja elanikuga; mis esindab hoone iseloomu.

Decals on the train | Lumion rendering software

Arhitektuursete animatsioonide loomisel on kasulik alustada lihtsast kõikehõlmavast looideest. Erinevad emotsioonid, mida Farnsworthi hoone on aastate jooksul tekitanud, pakkusid selleks suurepärase aluse.

Animatsioon jagunes kaheks erinevaks faasiks. Esimene etapp tugineks Edith Farnsworthi sõnadele ja näitaks hoonet ebatavaliselt “külmas” atmosfääris. Teine faas vastaks sellele, omandades tuttavama ilme ja näidates arhitektuuri modernistliku ilu.

Alustades ühest või kahest põhiteemast, saame seejärel kasutada tahtlikke kompositsioone ja kujundeid, et ühendada need looteemad visualiseeritava hoonega.

Kui jutuvestmise põhiprintsiibid olid paika pandud, võis Lumioni edasi liikuda ja stseeni looma hakata.


Stseeni ehitamine Lumionis

KOMPOSITSIOON

Farnsworthi maja on pikka aega kiidetud kui minimalistliku disaini kangelast. Kuigi see on muljetavaldav saavutus, toob see stseeni 3D-vormingus ümberkujundamisel endaga kaasa ka omad väljakutsed.

Põhilised kujundid ja minimalistlik sisekujundus vähendavad kuvatava mahtu. Seetõttu pöörati erilist tähelepanu sellele, et iga kaader oleks komponeeritud viisil, mis tõstaks esile need minimalistlikud omadused, viies samal ajal lugu edasi.

Leiti, et Lumioni üks kasulikumaid osi ei ole selle funktsioonid, vaid võime kasutada visualiseerimis- ja disainiprotsessis uurimusliku tööriistana.

Alates hetkest, kui sisened stseeni ehitusrežiimis, on tunne, nagu kõnniks ise ruumis. Muidugi, protsessi alguses ei pruugi olla üksikasjalikke keskkondi ega hämmastavaid tekstuure, kuid kui võtta selles algstaadiumis kaamera üle kontrolli, saad stseeni uurida erinevatest vaatepunktidest, millest paljud oleksid olnud võimatud. Päris maailm.

Mõne klõpsuga jõuad silmade kõrguselt õhust linnulennule. See paindlikkus võimaldab näha hoonet uuest vaatenurgast ja mõista, kuidas erinevaid arhitektuurilisi elemente saab lõppkompositsioonides kõige paremini näidata.

Mõnda umbkaudset kaameravaadet silmas pidades sai alustada stseeni ülesehitamist, ehitusmudelit täpsustada ja uurida, kuidas neid erinevaid aspekte omavahel ühendada.

 

TEKSTUURID

Farnsworthi materjalipalett on hämmastavalt lihtne. Hoone ise kasutab vaid käputäis materjale ja suurem osa nende visuaalsest mõjust tuleneb sellest, kuidas nad suhtlevad ja reageerivad elementidele.

Ilmastik on selleks suurepärane viis, kuna see võimaldab detailikihte järk-järgult üles ehitada viisil, mis paneb hoone ümbritseva maailma külge.

Ehitise pragudesse ja ühenduskohtadesse kogunenud puudused, nagu rooste, kihiline värv ja mustus, lisati Lumioni decals kogust.

Tänu Lumionis saadaolevatele redigeerimisvalikutele oli tekstuuride lisamise töövoog lihtne. Sai hõlpsalt sätteid reguleerida ja luua mitmesuguseid ilmastikukihte.

See väike, kuid oluline detail aitas lisada igale kompositsioonile rohkem iseloomu ja sügavust. See andis edasi aja- ja kohatunnetust, kuuluvustunnet, paljastades, kuidas hoone suhtleb ümbritsevaga.

 

3D LOODUS JA ILMNÄHTUSED

Sellised üksikasjad nagu sammal, rohi ja lehed aitasid Farnsworthi pindadele lisada uue sügavuse kihi ja püüdsid luua ruumi, mis tundus elus.

Nende funktsioonide lisamiseks kasutati segu materjalidest ja Lumioni loodusmudelite teegist, katsetades võimalusel variatsioonidega, et jäljendada looduse ettearvamatust.

Selle protsessi lõpetamiseks rakendati ilmastikuefekte, näiteks sademeteefekti, et tekitada stseeni juhuslikes piirkondades lombid ja tiigid, mis aitavad animatsiooni eri faasid kokku viia ja tagada järjepidevus iga klipi vahel.

Stseeni füüsiliste üksikasjade seadistamisel oli järgmiseks väljakutseks stseenide „Global tone” kehtestamine.

 

GLOBAL TONE

“Global tone” on termin, mida kasutab Adam universaalsete elementide kohta, mis määravad stseeni tooni. Nende hulka kuuluvad sellised asjad nagu ilmastik, valgustus ja atmosfäär.

Need elemendid loovad vajalikud tingimused, et seada stseen konteksti ja siduda kõik üheks ühtseks maailmaks.

Kasutades Real Skies ja Skylighti efektide kombinatsiooni, suudeti kiiresti luua õhtune võtte, mis meenutab hetki pärast seda, kui päike silmapiiri taha kadus.

See ei ole tüüpiline ‘blue hour’ võte. Selle asemel saab alles hoone üksikasjad välja selgitada. See on hetk, mil saabub öö ja koos laieneva pilvise taevaga tekib soov teada saada, mis saab edasi.


Farnsworthi ellu äratamine

Vihma saabumine annab vabaduse tunde ja seejärel toob vaatajani soovi end majas mugavalt sisse seada.

Valgustus sees on hämar, sisemust valgustavad kamin ja mõned valitud lambid. Puud kõiguvad tuules ja me näeme, kuidas üle taeva tõmmatakse paks pilvevaip.

Kuna vihma hakkab sadama, pole veel hoonet näha. Selle asemel saab teada, kuidas ümbritsev keskkond üksteisega suhtleb. Puuvõrast läbi murdvad nõrgad vihmapiisad katavad maapinda veepiiskadega, kuni lehtede ja prahi alusmetsale hakkavad tekkima lombid.

Just need näiliselt tähtsusetud detailid loovad meeleolu ja atmosfääri, maandades meid uude reaalsusesse. Maailm, mis tundub elavana.

Kui ilm läheneb haripunktile, kasutatakse pingete tekitamiseks erinevaid helielemente. Looduslike helide orkester muutub valjemaks, vaatamata visuaaliga kaasnevale rahulikule muusikapalale.

Majja liikudes oleme koheselt kaitstud. Hoonet ümbritsevad klaasseinad mõjuvad nähtamatu kilbina, kuid säilitavad samas pideva ühenduse keskkonnaga. Puhas, minimalistlik sisekujundus tundub kutsuvam kui kunagi varem, vastandudes väljas valitseva tormise ilmaga.

Täpselt nagu selle pärismaailma vaste, tundub iga detail asjatundlikult meisterdatud ja täpselt täidetud. Järgnevad stseenid rõhutavad seda, kasutades valguse muutumist, et juhtida pilku erinevate disainielementidele.

Lähemale jõudes hakkame mõistma, kuidas isegi selles täiuslikult kureeritud ruumis hakkavad ilmnema ajalõhed.

Põlistel metallpindadel püsivad sõrmejäljed, nahkpolsterdatud mööblil kulunud praod. Põrandale kogunevad kriimud ja jäljed. Need kõik on peened meeldetuletused, et see maja on kellegi koduks.

Animatsiooni teise faasi liikudes on toon nihkunud. Päikesekiired läbi puude ning lindude ja putukate hääled asendavad vihma ja tuule mürinat.

Näeme keskkonda uues valguses ja koos sellega hakkavad päevavalguses ilmnema pilgud ikoonilisele välisilmele. See algab väikesest, lihtsad katuse ja terrassi kujundid võitlevad tähelepanu eest, kui need hoonet ümbritseva tiheda roheluse tagant hiilivad.

Just hoone paljastamisega mõistame, kuidas sügisestes toonides puudemeri arhitektuuriga suhtleb.

See pole enam valgete platvormide ja klaasseinte kogu. See on tühi lõuend ja seda ümbritseva maailma peegeldus.

Näeme ilmastikunähtuse tagajärgi eelmisest õhtust. Vihmaplekilisest travertiinsillutist,millel laiali puistatud lehed annavad elu samblale ja umbrohtudele, mis pragude vahelt paistavad

Värvitud teras näitab oma vanust, kui nendel olev rooste hakkab pinnale tõusma ja rikub muidu plekituid materjale, jättes mulje, et vihma ja päike on mõjutanud Farnsworthi maja juba aastaid.

Need on detailid, mis muudavad renderdatud pildi ellu.

Need aitavad luua tuttava tunde ja seose disainiga ning muudavad arhitektuurse animatsiooni meeldejäävaks ja emotsionaalseks kogemuseks.


Kui soovite Farnsworthi tehniliste protsesside kohta rohkem teada saada ja mõnda kasutatud ainulaadset meetodit lähemalt uurida, on Adamil The Lumion Collective’i veebisaidil stseenide kaupa jaotus. Selle artikli leiate siit: The Making of Farnsworth.


Autori kohta

Adam Ingram on lugudest juhitud 3D-kunstnik, koolitaja ja loovjuht, kes on spetsialiseerunud arhitektuursetele visualiseerimistele peaaegu kümme aastat. Ta on projekti The Lumion Collective looja, mille eesmärk on aidata disaineritel ja visualiseerijatel renderdamise kaudu paremaid lugusid rääkida. Adam jagab regulaarselt oma kogemusi ja teadmisi laiema kogukonnaga, aidates tuhandetel sarnaselt mõtlevatel 3D-kunstnikel oma tööd täiustada.

Järgige Adam @thelumioncollective , et saada inspiratsiooni ja näpunäiteid.

 


Artikkel on tõlgitud Lumion lehelt.
Originaal artikkel: https://lumion.com/blog/revisiting-a-classic-a-cinematic-exploration-of-farnsworth-in-lumion.html